1
Nya bilder till hemsidan?
Vill ni ha med bilder i galleriet får ni gärna maila dem till christina.e2100 snabel a gmail.com
2
Bokning av skolan.
All boknig av skolan görs hos Bitte de Roos Mer info om kostnader och Bittes telefonnummer finns under fliken Alboga Skola och uthyrning.
3
Välkommen att bli medlem i föreningen
Medlemsavgiften per år är; 150 kr / person eller 250 kr / familj.
Ditt namn behöver stå på inbetalningen.
Bankgironr; 5657-1896
Bokning av våra lokaler;
Bokning av skolan; Bitte de Roos telnummer: 0706-57 67 74
Nyckel finns hos Ingela Ceder: 0513-125 74
Hyreskostnad:
hela huset: medlem 300 kr icke medlem 400 kr
kök+ lilla salen: medlem 200 kr icke medlem 250 kr
Det kostar 400 kr att köpa till städning.
Detta ingår inte i hyran:
Inga former av livsmedel, tex. kaffe, te, mjölk socker etc.
Ljus pappersservetter, engångsartiklar
Andra våningen
Hyra av vita stora bomullsdukar med tillhörande servetter kostar 80 kr/duk och 20 kr/ servett.
Det finns instruktioner tilldiskmaskinen på väggen ovanför.
Har oýckan varit framme och något gått sönder, meddela Bitte (0321-83055) eller Ingela (0513-12574) som ansvarar för uthyrningen. Aktivitetsföreningens styrelse avgör eventuell ersättning.
Till dig som hyr våra lokaler:
Har ni använt diskmaskinen, töm och rengör den enligt instruktionsbladet på väggen.
Plocka undan allt skräp, töm alla papperskorgar och släng i soptunnan. Sortera gärna glas för sig.
Gör rent att ytor i köket.
Använda handdukar, smutsiga dukar lämnas i köket.
Se till att alla levande ljus är släckta.
Glöm ej att stänga fönster, släcka lampor (inte ytterlampan) och lås alla ytterdörrar.
Vintertid, stäng dörrarna till toaletterna, rör ej elementen.
Vi sköter att värmen sätts på och stängs av, var vänlig rör ej fjärrkontrollen till värmepumpen eller termostater.
Lämna lokalerna och området kring huset i god ordning.
Visa hänsyn till de boende i grannområdet, det ska vara tyst efter kl. 01,00
Till dig som hyr exlkusive städning:
Se info ovan"till dig som hyr våra lokaler"
+
Ta bort bord och stolar
Dammsug och våttorka alla golv. Använd endast TREND på golven i stora och lilla salen, samt hall och serveringsgång. Ajax/såpa går bra att använda i kök och toaletter.
Rengör toaletterna, fyll på pappershandukar och toapapper om det saknas.
Töm alla papperskorgar, soptunnan står utanför köksingången. Sortera gärna glas för sig.
Till dig som hyr inklusive städning:
Se info ovan "till dig som hyr våra lokaler".
Välkomna åter!
Städveckan gäller måndag-söndag.
Alla grupper tar ansvar för sin vecka och kollar med Bitte vad som händer.
Sophämtning sker tisdag morgon. De veckor som är markerade visar vilken grupp som har ansvaret för att soptunnan ställs fram på söndagen. Sophämtning sker tisdagen veckan efter den markerade.
Se till att våra lokaler ser välkomnande och bra ut.
Gerd B och Ingela C; vecka 7,15,23,31,39 och 47
Ingelá H och Ulf; vecka 8,16,24,32,40 och 48
Bosse och Gun S; vecka 1,9,17,25,33,41 och 49
Rolf och Christina; vecka 2,10,18,26,34,42 och 50
Annika och Anders; vecka 3,11,19,27,35,43 och 51
Desiree och Rolf W; vecka 4,12,20,28,36,44 och 52
Rolf och Karin C; vecka 5,13,21,29,37 och 45
Gerd och Christer; vecka 6,14,22,30,38 och 46